2013年6月22日 星期六

鑄富祭民


    你而家冇,但係將來會有;將來,就係下一秒:還以為曾江又賣緊白髮變黑「得咗」廣告?.....


   以前有一個金融投資廣告,由金像影帝做主角,全程背景盡是金光閃閃,只見他一邊慢行一邊同你講古,先來一句「投資財富,即係投資幸福」,嘩!絕對是香港人最典型的搶錢人生觀,有錢等於有幸福,冇錢就要揸碌竹!然後畫面就緊接出現一塊塊印有「1 Kg Gold 9,999」黃金,沿途一味好「掁眼」,你係咪好想擁有呢?

  終於入正題,金像影帝語重深長地講古:「當年有人同我講,你而家冇,但係將來會有!令我堅信投資一定要揾最信懶嘅人!」嘩!好禪呀!好似大師名句:色即是空,空即是色!你而家冇,但係將來會有!你而家有,但係將來又會冇!係咪好玄妙呢?我都想補說一聲:「我堅信頭脂都一定要搵最信懶嘅髮型師!」

  到底當年係邊個同呢位金像影帝講出呢番金句呢?最後又係一個不解之謎!我會反問:「唓!當年有人同你講啫,又唔係同我講,而家你金像影帝又忽然同大家講,咁樣,我即係要信當年某人,還是要信你金像影帝呢?你又懶神秘咁話「當年有人同我講」,又唔直接話「當年XXX同我講」,如是者,我哋都起碼得個知字呀嗎!XXX其實係咪就係你老闆楊生呀?」

  睇番呢位金像影帝,佢近幾年又真係好似行緊運,佢以前冇攞過金像影帝,而家又真係有得攞,果然同「你而家冇,但係將來會有」有互動效應,信佢,你將來都會有!你又信唔信?



  同時,大家應該尚記得一個「又係好金」嘅電視廣告系列,係俾港人鬧到好甘嘅強積金,全程玩Cute唱歌仔,每首歌曲都有唔同主題,好似有「淡淡定,淡淡定,有錢剩,穩中求勝!」,「抱你到大,乖乖聽話,得到保證,回報!」,「心裡有個分寸,風險高,你要知道,潛在回報高,風險一樣高!」,「保保守,慢慢等佢收息,收息」…悉隨尊便,任君選擇。

   回應對上「投資財富,即係投資幸福」,呢個強積金電視廣告系列又似乎多一點溫馨提示,凡是投資都總會遇上一定風險,倒頭來是禍是福,真係天知曉?試問真係有誰可以百分百同你肯定「你而家冇,但係將來會有」呢句美麗的X言,是真是謊,同樣天知曉?政府要你強積,商人誘你鑄富,官商勾結奪命金

  人生中,確係會出現好多「你而家冇,但係將來會有」,又或「你而家有,但係將來會冇」際遇,好似:

童年時:「你而家冇體毛,但係將來會有」;
少年時:「你而家有暗瘡,但係將來都未必會冇」;
成年時:「你而家冇工返冇拖拍,但係將來可能一樣冇」;
老年時:「你而家冇人冇物冇所謂,但係將來....還會有將來嗎?」…

此為修改版本 / 原文刊於AV Magazine @ 1/7/2011)


後記2010年「你而家冇,但係將來會有」,估唔到,三年後的今天再玩續集同你示威,金像影帝做完「線人」戴金袖口鈕,扮哂淡然向大家宣佈:「以前冇嘅,我而家有喇!」,全因有佢自稱形容為「實力強大嘅」後台撐腰做「同謀」,再三強調多一次「將來我相信會得到更多」呢十個字,你今次睇完聽完做埋「証人」,有冇好後悔三年前冇信佢投資財富呢?你又一定記得佢最後好Cool咁同你講:「將來,就係下一秒」,就好似柴九果句「人生有幾多個十年」一樣,等同「人生有幾多個下一秒」,全程又再交足另一場金像級好戲,最後到底是鑄富人生,還是鑄成大錯?還是投資我們的財富助你完全攻陷羅素街呢?!

提醒大家,金像影帝今次「鑄富」演出所說的一切「以前冇嘅,我而家有喇!」個案,根本就完全跟呢個投資廣告毫無關係,說穿了,只是一個偷換概念的轉移視線技法,讓大家好自然將金像影帝成就跟「鑄富」投資連繫,實則本是金像影帝自己努力成果,難道因為他有「鑄富」投資,就「以前冇嘅,我而家有喇!」咁神奇嗎?

Bonus Track:給所有拜錯金的,還是最愛呢一塊〈Gold〉。

沒有留言:

張貼留言